Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T00:21:27+02:00
[Ar] 3d5 4s2
to jest skrócona konfiguracja z zastosowaniem najbliższego gazu szlachetnego
1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 3d5 4s2
to jest normalna
a graficzna to w systemie klatkowym zapełnia się normalnie podpowłoki a na ostatniej podpowłoce d musisz pamiętać o tym, że jest pięć elektronów niesparowanych (mają strzałki w górę)

To nie atomy nie są walencyjne, lecz elektrony, a
mangan ma 7 elektronów walencyjnych.
2010-04-09T00:45:37+02:00
[25Mn] = 1s2 2s2 2p6 3s2 3p6 4s2 3d5
skrócona [18Ar] 3d5 4s2

graficznie- w załączniku ;)