A) W Warszawie mieszka 1,6 mln ludzi, a w całej Polsce 38,5 mln.
W Japonii mieszka 126,5 mln ludzi, z czego w Tokio 34,8 mln. Jaki procent Japończyków mieszka w stolicy? Jaki procent Polaków mieszka w stolicy?

b) Długość twojej stopy- jaki to procent twojego wzrostu?

c) Z badań statystycznych tekstów napisanych po polsku wynika, ze najczęściej używaną literą jest litera "a". Przeciętnie stanowi ona ok. 11% wszystkich użytych liter. Do zapisania tego zadania użyto 199 liter. Jaki procent tych liter stanowi litera "a". ?

d) Ekspress "Kaszub" pokonuje trasę z Gdańska do Krakowa w ciągu 6 godzin i 28 minut. Pociąg ten jedzie do Warszawy 3 godziny i 40 minut. Jaki procent czasu podróży do Krakowa mamy za sobą, gdy jesteśmy już w Warszawie?




Proszę o zrobienie mi tych 4 zadanek :)
i prosze o dokładne obliczenia :P

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T01:02:38+02:00
A)
1,6m - 1600000
38,5m - 38500000

1600000 - x%
38500000 - 100%

x = 1600000 x 100% / 38500000
x = 160000000 / 38500000 - skróci się 5 zer więc x = 1600/385 = 4,15%
b)
Wzrost - 147cm
stopa - 21cm

147 - 100%
21 - x%

x = 21 x 100 / 147
x =2100 / 147
x = 14,2%
c)
"Przeciętnie stanowi ona około 11% wszystkich użytych liter."

Dlatego 11% ze 199 słow które zostały użyte

199 liter - 100%
x - 11%

x = 199 x 11 / 100%
x = 2189 / 100
x = 21,89% ~ 22%
d)
6h 28 minut = 388 minut
3h 40 minut = 240 minut

388 - 100%
240 - x %

x = 240 x 100 / 388
x = 24000 / 388
x = 62%

MYSLE ZE POMOGŁĄM;** tAM WZROST I I WGL WYMYSLILAM.;d
2010-04-09T01:31:18+02:00
A) 1,6/38,5*100%=4,15%
34,8/126,5*100%=27,5%
b)załóżmy że stopa ma 22 cm a wzrost człowieka 180 cm
22/180*100%=12,22%
c)nie mam ochoty tego robić to jest proste
d)6 godzin i 28 min - 388 min
3 godz i 40 min - 220 min
388-220=168 - pozostały czas
168/388*100%=43,29% - Warszawa - Kraków
220/388*100%=56,7% - Gdańsk - Warszawa