Odpowiedzi

  • kok
  • Rozwiązujący
2010-04-09T08:19:35+02:00
Kwaśny deszcz bierze się z procesów spalania węgla kamiennego (zawiera siarkę) i ropy naftowej w samochodach (źródło tlenków azotu)

Kwaśne deszcze są złe,ponieważ powodują zniszczenie roślin iglastych (liściaste są odporne) oraz zakwaszenie wód mórz i oceanów. Powodują zniszczenie budowli z marmuru i wapienia.
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T08:25:32+02:00
Przenoszone zanieczyszczenia atmosfery zanim opadną i dostaną się do gleby lub wody ulegaja przemianom.Część z nich opada na powierzchnię gleby i na rośliny w postaci pyłów inne takie jak tlenki siarki i azotu reagują z parą wodną zawartą w powietrzu.W wyniku tych reakcji powstają kwas siarkowy i azotowy które z opadami dostają się do glebyi wody powodując ich skażenie. Tak powstaje kwaśny deszcz.Gdy kwaśny deszcz spadnie na ziemie powoduje zakwaszenie gleby,wymywanie z gleby składników pokarmowych erozję gleby.
1 5 1