Odpowiedzi

2010-04-09T08:11:01+02:00
Dłuższa podstawa - 8 cm
Krótsza podstawa - 1/2 *8 = 4 cm
Ramię 4cm - 0,25*4 = 3
Obwód = 8 cm +4cm + 3cm + 3cm = 18 cm
:-)
  • Belo
  • Początkujący
2010-04-09T08:14:21+02:00
8cm/2=4cm Krótsza podstawa ma 4cm
4cm/4=1cm 25% ze 100% to 1cm
4cm-1cm=3cm 3cm ma ramie
3cm*2=6cm 6cm długość dwóch ramion
4cm+8cm=12cm 12cm długość obu podstaw
12cm+6cm=18cm 18cm obwód trapezu

Obwód trapezu wynosi 18cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T08:15:20+02:00
Oblicz obwod trapezu rownoramiennego w ktorym dluzsza podstawa ma dlugosc 8cm krotsza podstawa jest 2 razy mniejsza od dluzszej a dlugosc ramienia jest o 25% mniejsza od dlugosci ktorszej podstawy
a=8cm
b=8:2=4 cm

c=75%b=3/4*4=4 cm

obw=a+b+2c
0bw=8+4+6=18 cm