Podaj po 10 przykładów podanych niżej osobników CHRONIONYCH W POLSCE:
-gady [chronione w Polsce] [10 przykładów!]
-ptaki [chronione w Polsce] [10 przykładów!]
-ssaki [chronione w Polsce] [10 przykładów!]
-owady [chronione w Polsce] [10 przykładów!]

2

Odpowiedzi

2010-04-09T08:17:25+02:00
Gady:
Żółw błotny, jaszczurki(np. padalec zwyczajny, zwinka, żyworodna), węże(np. zaskroniec zwyczajny, gniewosz plamisty, żmija zygzakowata,wąż Eskulapa).
Ptaki:
żuraw popielaty, kukułki, lejka kozodoja, sowy, jerzyk, dzięcioły, kraski, krogulec, myszołów, orlik krzykliwy, kobuz, pustułka, bielik, żuraw, zimorodek, dudek, gil, kruk
Ssaki:
Jeże, krety, ryjówki(np. aksamitna, malutka), nietoperze(np. nocek duży, nocek Natterera, nocek wąsatek, nocek rudy, gacek wielkouch, mopek, mroczek późny, karlik malutki, karlik większy, borowiec większy), zając bielak, rzęsorek rzeczek, świstak, susły, bobry, smużka, popielicowate, walenie, gronostaj, niedźwiedź brunatny, łasica, norka europejska, żbik, płetwonogie, kozica, żubr, wilk, wydra.
Owady:
Modliszka zwyczajna, tęczniki, jelonek rogacz, koziróg dębosz i bukowiec, nadobnica alpejska, paź królowej i paź żeglarz, trzmiele, zmierzchnica trupia główka, krasa kaja, pawica gruszówka.
6 3 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T08:42:01+02:00
Gady: zaskroniec zwyczajny, gniewosz plamisty, żmija zygzakowata, padalec zwyczajny, wąż Eskulapa,jaszczurka zwinka,jaszczurka żyworodna,żółw błotny,zaskroniec rybołów,jaszczurka zielona (jej występowanie stoi pod znakiem ? )

Ptaki: bocian czarny,błotniak stawowy,sokół wędrowny,orlik,kormoran czubaty,bączek,łabędź niemy,krakwa,cietrzew,głuszec.

Ssaki: rzęsorek rzeczek,zębiełek białawy,jeż wschodni,świstak,suseł,koszatka,żołędnica,ryś,żbik,kozica.
Owady:modliszka zwyczajna,jelonek rogacz,dębosz żukowaty,niepylak apollo,trzmiel ziemny,paź żeglarz,trzepla zielona,szklarnik leśny,nadobnica alpejska, kozioróg dębosz.
Głuszec wyginął ale spoko
A nie sorka...