Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T08:33:12+02:00
1.
1l=1 000 ml
5l= 5 000ml
5 000:30=166,6≈167 buteleczek
2.
2mm=0,002m
120cm=1,2m
15dm=1,5m

V=0,002*1,2*1,5
V=0,0036 m³ - POJEMNOŚĆ 1 ARKUSZA BLACHY
1000*0,0036=3,6m³
14 4 14
2010-04-09T08:33:57+02:00
A) Ile potrzeba buteleczek o pojemnośći 30ml, aby rozlać do nich 5 l preparatu?

jako że litr ma 1000 ml to:
5l=5000ml

jeśli 5000ml podzielimy na 30ml otrzymamy ilość wypełnionych do brzegu buteleczek, ilość tę zaokrąglamy do jedności w górę, gdyż ostatnią buteleczkę uzupełnimy nie do końca...

5000ml/30ml=166⅔≈167

Odp. Potrzeba 167 buteleczek
b) Ile metrów sześciennych ma 1000 arkuszy blachy, każdy w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 2mm x 120cm x 15dm ?

2mm=2*0,001m=0,002m
120cm=120*0,01m=1,2m
15dm=1,5m

V=1000*0,002*1,2*1,5=3,6m^3
3 3 3
2010-04-09T09:33:23+02:00
Zad1. A) Ile potrzeba buteleczek o pojemnośći 30ml, aby rozlać do nich 5 l preparatu?

5 l=5000 ml
5000 ml:30 ml=166,(6)
potrzeba 167 buteleczek

b) Ile metrów sześciennych na 1000 arkuszy blachy, każdy w kształcie prostopadłościanu o wymiarach 2mm x 120cm x 15dm ?
V=1000*0,002*1,2*1,5 m³
V=2*1,2*1,5 m³
V=3,6 m³
4 4 4