Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T12:11:40+02:00
Zaznacz na osi liczbowej zbiór rozwiązań nierówności I2-x I>4

zacznijmy od tego, że wartość bezwzględna to odległość

oraz, że |2-x|=|x-2|

mając nierówność |x-2|>4 odczytujemy ją jako:

odległość od 2 jest większa niż 4

zatem odmierzamy od 2 na osi 4 jednostki w lewo dochodzimy do -2, rysujemy puste kółeczko(ze względu na słabą nierównośc) i zaznaczamy wszystko na lewo

nastepnie odmierzamy od 2 na osi 4 jednostki w prawo, czyli dochodzimy do 6, znów puste kółeczko i wszystko na prawo zaznaczamy ;D

w razie czego rys w zał.
7 3 7
2010-04-09T12:21:55+02:00
Zaznacz na osi liczbowej zbiór rozwiązań nierówności I2-x I>4

2-x >4 lub 2-x <-4
-x>2 lub -x <-6
x<-2 lub x>6

znowu mam problemy z zał.
na osi zaznaczasz
liczby -2 i 6 , kółka puste i przedziały rozchodzą się w lewo i prawo
1 5 1