Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T12:17:47+02:00
A1= 2
a2 =a
a3 = b
a4 = c
a5 = d
a6 = -24


Wyliczamy różnice r ze wzoru na n-ty wyraz ciągu

an=a1+(n-1)r
-24=2+(6-1)r
-24=2+5r |-2
-26=5r |:5
r= 5,2

Wiec :
a2 =2+(2-1)*-5,2
a2=2-5,2
a2=-3,2

a3=2+(3-1)*-5,2
a3=-8,4

a4=2+(4-1)*-5,2
a4=-13,6

a5=2+(5-1)*-5,2
a5=-18,8

Odp. a= -3,2 b=-8,4 c=-13,6 d= -18,8
4 4 4
2010-04-09T12:18:42+02:00
Zad.4 liczby 2, a, b, c, d, -24 tworzą ciąg arytmetyczny . Znajdź liczby a, b, c, d.

a=2+r
b=2+2r
c=2+3r
d=2+4r
-24=2+5r

5r=-26
r=-5,2

a=2-5,2=-3,2

b=2-2*5,2=-8,4

c=-8,4-5,2=-13,6

d=-13,6 -5,2=-18,8
1 5 1