TEMAT: Pole rombu .
Zadanie 1
a) Jedna z przekątnych rombu ma długośc 10 cm, a druga przekątna jest 4 razy dłuższa. Oblicz pole tego rombu.
b) Jedna z przekątnych rombu ma długośc 10 cm, a druga przekątna jest o 4 cm dłuższa. Oblicz pole tego rombu.
c) Pole rombu wynosi 6 cm kwadratowych, a jedna z jego przekątnych ma 6 cm. Jaką długośc ma druga przekątna ?
TO ZADANIE MA BYC ZROBIONE NA POZIOMIE 5 KLASY !!!!

3

Odpowiedzi

2010-04-09T13:12:44+02:00
1
p=½×d1×d2
p=½×10×40
p=200cm²
2.
p=½×d1×d2
p=¼×10×14
p=70cm²
3.
p=½×d1×d2
6=½×6×d2
d2=6:3
d2=2
2010-04-09T13:14:45+02:00
Wzór na pole rombu to : 1/2pq, czyli 1/2 przekątna razy przekątna(* to jest mnożenie).
a) 10*4=40cm
P=1/2*40*10=200cm2(kwadratowych)
b) 10+4=14cm
P=1/2*14*10=70cm2
c) To trzeba zrobić na odwrót.
6:6=1cm 1*2=2cm
Odp. Druga przekątna ma długość 2cm.
Powodzenia ;)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T13:20:14+02:00
A).
P= 1/2 p*q
P= 1/2 10 * 40
P=5 * 40
P=200 cm kwadratowych

B).
P= 1/2 p*q
P= 1/2 10 * 14
P= 5*14
P= 70 cm kwadratowych

c).
P= 6 cm
6cm= 1/2 p*q
6 cm=1/2 6 *q
6 cm= 3 * q
3q= 6 cm / 3
q=2 cm




1 5 1