Dałam ten przedmiot bo nie wiem który wybrać.
Zadanie dotyczy Przyrody.
Napisz notatkę na temat zwierząt i roślin w wilgotnym lesie równikowym. Z 5 zdań do zwierząt i do roślin też 5.
Za pierwszą dobrą odpowiedź daje NAJ. Złą SPAM i -5 pkt.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T13:35:04+02:00
W lasach deszczowych występują takie zwierzęta jak:
-orangutany,
-szympansy,
-małpiatki,
-jaguary,
-kameleony,
-papugi (ary),
-lamparty,
-termity,
-goryle,
-gekony,
-motyle,
-chrząszcze.
Niektóre zwierzęta żyją w powietrzu inne zaś na lądzie. W gęstwinie roi się od ptaków. W puszczy amazońskiej żyją maleńkie kolibry (najmniejszy waży 2g), które potrafią zaiwsać w powierzu. Najwięcej gatunków występuje w warstwie wyższej i najwyższej.
Pnie drzew przypominają ogrody, pełne są bowiemepifitów, czyli różnorodnych roślin rosnących nad ziemią, wczepionych w spękania kory lub rozwidlenia gałęzi. Niektóre wiszące korzenie mogą nawet, dzięki chloroplastom, przyswajać dwutlenek węgla. Rośliny lasów deszczowych to między innymi:
-orchidee,
-dzbaneczniki,
-pnącza,
-liany.


Liczę na naj :-)
1 5 1
2010-04-09T14:00:47+02:00
W wilgotnym lesie równikowym występują rzadko spotykane gatunki zwierząt.Warstwy lasu tworzą różne środowiska, w których zwierzęta znajdują dogodne dla siebie warunki.Korony drzew zasiedlają m. in. małpy.Tu również żyje cała rzesza ptaków :papugi, drapieżne harpie, tukany oraz kolibry.Można tam również spotkać zwierzęta o bardzo powolnych ruchach leniwce.
W niższej części lasu można również spotkać bardzo szybkie jaguary, największego węża boa dusiciela oraz inne jadowite węże.W najniższej części lasu żyją m. in. tapiry,łuskowce i dydelfy.


W lesie równikowym roślinność układa sie piętrowo. pierwsze piętro tworzą pojedyncze bardzo wyspokie drzewa 60-70m .drugie piętro to niższe drzewa . trzecie piętro to poszyt.W pierwszym i drugin piętrze występuje taka różnorodność drzew że żadko można spotkać obok siebie drzewa tego samego gatunku.są to przede wszystkim figowce ,palmy, kakaowce.
do koron drzew docierają liany, wpinające się po pniach drzew do światła . Na wysokich drzewach osiedlają sie również epifity. ....