Odpowiedzi

2010-04-09T13:42:03+02:00
U=12V
R=24Ω
I=U/R=12V/24Ω=0,5A - natężenie prądu płynącego przez opornik
P=U*I=12V*0,5A=6W - moc wydzielona na oporniku
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T13:46:38+02:00
Odp.
Dane:
R=24[om];
U=12[V];
Szukane:
P=?[W];
Wzór:
P=U*I;
I=U/R;
P=U^2/R;
Jednostka:
[P]=[V2/om]=[V2/(V/A)]=[V*A]=[W];
Obliczenia:
P=12^2/24=144/24=6[W].
Odp.Moc wynosi P=6[W]-watów.
5 4 5