Do cylindra z wodą, którego wewnętrzna powierzchnia dna wynosi 4 cm kwadratowe , wrzucono 100 jednakowych kulek stalowych. Poziom wody w cylindrze podniósł sie o 2 cm. Obiętość jednej kulki wynosi:

a) 0,8 cm³
b) 0,08 cm³
c) 8 cm³
d)100 mm³

Bradzo proszę o szybką pomoc ;)

3

Odpowiedzi

2010-04-09T14:04:15+02:00
Odp.
V=Pp*h;
V=4[cm2]*2[cm]=8[cm3];
8[cm3]/100=0,08[cm3].
Odp.b)
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T14:11:13+02:00
Witaj :)
dane S=4cm2, h=2cm, n=100
szukane V1
-----------------------------------------
Po wrzuceniu kulek objętość zawartości cylindra wzrosła o V=S*h czyli
o objętość kulek czyli V=nV1.
V = S*h.............V = n*V1
nV1 = S*h
V1 = S*h/n = 4cm2*2cm/100 = 8cm3/100 = 0,08 cm3
Objętość jednej kulki wynosi V1 = 0,08cm3 czyli odpowiedź b).

Semper in altum............................pozdrawiam :)
2 5 2
2010-04-09T14:25:21+02:00
B) obliczyłem w pamięci

Mam nadzieję, że pomogłem. ;)
tasty96
2 3 2