Proszę o rozwiązanine kulu zadań z zadania tekstowe na równaniach i nierównościach z góryu dziękuje ;*

1)Klocki Renatki były w dwóch pudełkach - żółtym i niebieskim . W niebieskim pudełku było 5 razy więcej kloków niż w żółtym . Gdy brat Renatki przełożył z niebieskiego do żółtego pudełka 16 klocków , w obu pudełkach było ich tyle samo . Ile razem klocków miałą Renatka w obu pudełkach ?
......-ilość kolocków w żółtym pudełku (na początku)
......-ilość kolocków w niebieskim pudełku (na początku)
......-ilość klocków na żółtym pudełku (po przełożeniu)
......-ilość klocków w niebieskim pudełku (po przełożeniu)
.......................=.......................
.................................................
.................................................
.................................................
Odpowiedz : .......................................................................
Sprawdzenie :.....................................................................
....................................................................................
2)Kamil wlał 5,7 litra wody do wiadra i 4,2 litra wody do miski . Ile wody musi przelać z wiadra do miski aby w obu naczyniach było tyle samo wody ?
......-ilośc przelanej wody
......-ilość wody w wiadrze po odlanniu
......-ilośc wody w misce po dolaniu
.........................=..............................
.....................................................
.............................................................
........................................................
odpowiedz : .........................................................
sprawdzenie :
................................................................

2

Odpowiedzi

2010-04-09T14:40:11+02:00
1)
x
5x
x+16
5x-16

5x-16=x+16/+16
5x=x+32/-x
4x=32/:4
x=8
5*8=40
40+8=48
Odp. w obu pudełkach razem było 48 klocków
Spr. 40-16=8+16
24=24
2)
0,75l
4,95l
4,95l

5,7l-0,75l=4,95l
4,2l+0,75l=4,95l
Odp. Trzeba przelać 0,75l
Spr.
5,7l-0,75l=4,2l+0,75l
4,95l=4,95l
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T14:50:18+02:00
Zadanie 1.
6x -ilość klocków w żółtym pudełku (na początku)
5x -ilość klocków w niebieskim pudełku (na początku)
x + 16-ilość klocków na żółtym pudełku (po przełożeniu)
5x - 16 -ilość klocków w niebieskim pudełku (po przełożeniu)
x + 16 = 5x - 16
16 + 16 = 5x - x
32 = 4x
x = 32 : 4
x = 8 <---żółte (na początku)
5 * 8 = 40 <---niebieskie (na początku)

Odpowiedź: Renatka miała razem 48 klocków.

Sprawdzenie:
40 - 16 = 24
16 * 8 = 24
24 = 24


zadanie 2.
x -ilość przelanej wody
5,7 - x -ilość wody w wiadrze po odlaniu
4,2 + x -ilość wody w misce po dolaniu
5,7 - x = 4,2 + x
5,7 - 4,2 = x + x
1,5 = 2x
x = 1,5 : 2
x = 0,75

Odpowiedź: Aby w obu naczyniach było tyle samo wody musi przelać 0,75l.

Sprawdzenie:
5,7 - 0,75 = 4,95
4,2 + 0,75 = 4,95
4,95 = 4,95

Chyba pomogłam =)