Najmniejszy ptak jest o 0,9 g. lżejszy od piłeczki ping-pong-owej. Dwa takie ptaki są tylko o 0,7 g. cięższe od piłeczki. Ile waży najmniejszy ptak?

Musi być z obliczeniami. I jakby się dało to z wytłumaczeniem, bo nie rozumiem algebry. ;]

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T14:41:55+02:00
X-waga piłeczki
x-0,9- waga ptaka
x+0,7g- waga dwóch ptaków

2(x-0,9g)=x+0,7 g
2x - 1,8= x + 0,7
2x-x=0,7+1,8
x=2,5

Waga ptaka : x- 0,9 (podkładamy niewiadomą) czyli 2,5 g-0,9g=1,6 g

Odp. Ptak wazy 1,6 grama.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T14:42:11+02:00
X-waga ptaka
y- waga piłeczki ping-pong-owej

Ptak jest lżejszy o 0,9g od piłeczki, więc jak do jego wagi dodamy 0,9g, to te wagi będę równe:
x+0,9=y
Jeżeli od wagi dwóch ptaków odejmiemy 0,7g, to będzie waga piłeczki:
2x-0,7=y
W miejsce y wstawiamy lewą stronę pierwszego równania:
2x-0,7=x+0,9
2x-x=0,9+0,7
x=1,6g
Odp. Najmniejszy ptak waży 1,6g
1 5 1