Zad.1
Jaki procent figury zamalowano ?
225stopni z koła 360stopni

Zad.2
Bombonierka wraz z opakowaniem waży 0,75kg.Opakowanie stanowi 4% wagi brutto.Jaka jest waga netto bombonierki?

Zad.3W baku samochodu mieści się 35litrów benzyny. Samochód ten spala 0,16% pojemności baku na 1km.Ile benzyny pozostanie w baku po przejechaniu 200km, jeżeli samochód zatankował do pełna?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T15:03:32+02:00
2
Waga brutto - 0,75kg
Waga netto - x
Waga opakowania - 4% * 0,75

x = waga brutto - waga opakowania
x = 0,75kg - 4*0,75kg / 100
x = 0,75kg - 3kg/100
x = 0,75kg - 0,03kg
x = 0,72kg

Waga czekoladek wynosi 0,72kg.
3
35l * 0,16% = x -> ilosc benzyny na kilometr

5,6 = 100x
x =0,056l

x*200km = 0,056*200=11,2l

pelen bak - benzyna na 200 km = pozostalo

35-11,2=23,8l
9 2 9
2010-04-09T15:04:08+02:00
Zad.1
Jaki procent figury zamalowano ?
225stopni z koła 360stopni

225/360 = ⅝ = 0,625
0,625 * 100% = 62,5%

Zad.2
Bombonierka wraz z opakowaniem waży 0,75kg.Opakowanie stanowi 4% wagi brutto.Jaka jest waga netto bombonierki?

96% * 0,75 = 0,96 * 0,75 = 0,72 kg

Zad.3W baku samochodu mieści się 35litrów benzyny. Samochód ten spala 0,16% pojemności baku na 1km.Ile benzyny pozostanie w baku po przejechaniu 200km, jeżeli samochód zatankował do pełna?

0,16% = 0,0016*35 = 0,056 l
0,056 * 200 = 11,2

35-11,2=23,8l
14 4 14
2010-04-09T15:06:55+02:00
Zad.1
Jaki procent
figury zamalowano ?
225stopni z koła 360stopni

225/360 *100%=62,5%
Zad.2
Bombonierka wraz z opakowaniem waży 0,75kg.Opakowanie stanowi 4% wagi brutto.Jaka jest waga netto bombonierki?

(100%-4%)0,75=0,96*0,75=0,72kg

Zad.3W baku samochodu mieści się 35litrów benzyny. Samochód
ten spala 0,16% pojemności baku na 1km.Ile benzyny pozostanie w baku po przejechaniu 200km, jeżeli samochód zatankował do pełna?

35-(35*200*0,16%)=35-11,2=23,8litrów
9 3 9