Odpowiedzi

2010-04-09T15:16:53+02:00
99−9=90 liczb dwucyfrowych, w tym 45 parzystych
Ω=90*89
A=45*44
P(A)=A/Ω=45*44/90*89=0,25
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T15:28:43+02:00
A ja zaproponuję inny sposób rozwiązania: metodą drzewka ;]
(obrazek w załączniku)
N = 90 liczb dwucyfrowych
45 liczb z tego jest parzystych
P oznacza wylosowanie liczby parzystej
N oznacza wylosowanie liczb nieparzystej
ponieważ mamy policzyć prawdopodobieństwo wylosowania dwóch liczb parzystych, to interesuje nas tylko ta gałąź, na której wystąpiły dwie litery P (oznaczona na czerwono)
a skąd się wzięły wartości przy P? Otóż na początku prawdopodobieństwo wylosowanie parzystej wynosi 45/90, a po wylosowaniu jednej liczby wszystkich jest 89 a parzystych 44, stąd takie liczby w działaniu
P(A) = 45*44/90*89 = 1980/8010 ≈ 0,25

Odp: Prawdopodobieństwo wylosowania dwóch liczb parzystych wynosi 0,25.