Odpowiedzi

2010-04-09T15:12:38+02:00
A+b=50
6a-4b=170 - równanie

(170+4b)+b=50
6a=170+4b

5b=120 / :5
b=24

a=50-b
a=26

1 1 1
2010-04-09T15:20:08+02:00
W czasie konkursu uczestnik odpowiada na 50 prostych pytań.Za dobrą odpowiedź uzyskuje 6 punktów,a za złą traci 4 punkty.Na ile pytań uczestnik odpowiedział dobrze,a na ile źle,jeśli łącznie zdobył 170 punktów?

x- ilość dobrych odpowiedzi
y- ilość złych odpowiedzi

Układ równań

x+y=50 /*4
x*6+y*(-4)=170

4x+4y=200
6x-4y=170

(metoda przeciwnych współczynników)

10x=370/:10
x=37
37+y=50

y=13
x=37

Sprawdzenie: 37*6-13*4=170

Odp: Uczestnik konkursu odpowiedział na 37 pytań dobrze, a na 13 źle.
Mam nadzieję, że pomogłam;p Liczę na naj;p
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:20:09+02:00
X+y=50
6x+4y=170

y=50-x
6x+4(50-x)=170

y=50-x
6x+200-4x=170

y=50-x
6x-4x=170-200

y=50-x
2x=-130|:2

y=50-x
x=-65

y=50-(-65)
x=-65

y=15
x=-65
2 5 2