Odpowiedzi

2010-04-09T15:22:48+02:00
1.być bogatym w wapń, białko o wysokiej wartości biologicznej, żelazo i witaminy.
2. Nie palić papierosów i nie pić alkoholu.
3. ograniczenie podlega cukier, słodycze i sól.
4.miłość.


ŁOSOSIA A także i inne ryby morskie, które są głównym dostawcą kwasów omega-3. Zwiększają one poziom dobrego cholesterolu HDL w organizmie, a obniżają złego, czyli LDL. Ponadto chronią naczynia krwionośne przed powstawaniem zakrzepów.
POMIDORY Równie zdrowe są przygotowane z nich sałatki, jak i przeciery, soki, keczupy. A wszystko za sprawą czerwonego barwnika ? likopenu, który zapobiega miażdżycy (w zagęszczonych przetworach z pomidorów jest go więcej niż w świeżych warzywach). Pomidory najlepiej jeść z dodatkiem oliwy, bo wtedy likopen jest łatwiej przyswajany.
SOJĘ Jej ziarna zawierają specjalny przeciwutleniacz, który chroni naczynia krwionośne, obniża ciśnienie i poziom cholesterolu we krwi. Nie dopuszcza więc do tworzenia się blaszek miażdżycowych.
ORZECHY, MIGDAŁY I NASIONA SŁONECZNIKA Mają dużo witaminy E ? przeciwutleniacza, działającego podobnie jak ten zawarty w soi.
CZOSNEK Dzięki olejkom eterycznym obniża ciśnienie krwi i usprawnia pracę serca. Najwięcej aromatycznych substancji uwalnia się z ząbków czosnku 10 minut po ich rozgnieceniu (najlepiej zjadać je właśnie wtedy).
ARONIĘ Jej owoce są bogate w witaminę P, która wzmacnia naczynia krwionośne. Substancja ta jest odporna na wysoką temperaturę, dlatego właściwości zdrowotnych nie tracą i dżemy, i soki z aronii.
MIÓD Nie tylko zawiera potas regulujący ciśnienie, ale i wzmacnia serce. Najzdrowsze są miody: rzepakowy, gryczany, wrzosowy i lipowy.
DAKTYLE Nawet w postaci suszonej rozrzedzają krew i chronią naczynia krwionośne przed miażdżycą. Sporo w nich kwasu salicylowego, działają więc podobnie do aspiryny.

ps. sprawdzane przez nauczyciela . ; ]] !
2010-04-09T15:22:55+02:00
- łososia : główny dostawca dobroczynnych kwasów omega3
- pomidory : zapobiegają miażdżycy
- soję : zawiera przeciwutleniacze
- orzechy , migdały , nasiona słonecznika : dużo witaminy E
- czosnek : obniża ciśnienie
- aronia : bogada w witaminie PP
- miód : zawiera potas regulujący ciśnienie krwi
- daktyle : rozrzdzają krew i zapobiegają zakrzepom