Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T15:18:08+02:00
Oblicz masę cząsteczkową:
* wodorotlenku glinu,
Al:27u, O=16u, H=1u
m[Al(OH)₃]=27u+3*16u+3*1u=78u

* wodorotlenku żelaza (II)
Fe=56u, O=16u, H=1u
m[Fe(OH)₂]=56u+2*16u+2*1u=90u

* wodorotlenku cynku
Zn=65u, O=16u, H=1u
m[Zn(OH)₂]=65u+2*16u+2*1u=99u

Zgodnie z prośbą, poprawione ;)
1 5 1
2010-04-09T15:22:22+02:00
Wodorotlenek glinu - Al(OH)3
27u+3*16u+3*1u=27u+48u+3u=78u
wodorotlenku żelaza (III) - Fe(OH)3
56u+3*16u+3*1u=56u+48u+3u=107u
wodorotlenku cynku- Zn(OH)2
65u+2*16u+2*1u=65u+32u+2u=99u
1 5 1