Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T22:38:47+02:00
Wszystkie krawędzie sześcianu są jednakowe,mają długość a
musimy najpierw obliczyć przekątną podstawy wykorzystując twierdzenie Pitagorasa:
a²+a²=b²
2a²=b²
b=√2a²
teraz kiedy mamy przekątną podstawy b=√2a²=a√2 możemy również "pitagorasem" obliczyć przekątną sześcianu, dodając kwadrat przekątnej podstawy i kwadrat wysokości :
(a√2)²+a²=c²
2a²+a²=c²
3a²=c²
c=√(3a²)
c=a√3
odp.
długość przekątnej sześcianu o krawędzi a jest to a√3.
2010-04-09T22:53:25+02:00