Odpowiedzi

2010-04-09T15:29:35+02:00
Y = 2x - 9

Żeby proste były równoległe, to współczynnik kierunkowy a nie może się zmienić. Natomiast współczynnik b decyduje o tym, w którym miejscu prosta przecina oś OY.
2010-04-09T15:31:08+02:00
Y=ax+b
Prosta równoległa ma równanie
y=ax+b
a jest takie same jak ma pierwsza prosta
czyli równanie prostej równoległej to
y=2x+b
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T15:32:27+02:00
Na przykład:
y = 2x + 4
y = 2x - 6
najistotniejsze jest to, żeby przy "x" stała taka wartość, jak w tej wyjściowej prostej, czyli 2, a wyraz wolny może być dowolny