Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T15:30:22+02:00
Mogą być niebieskie(to też zależy od genu)
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T15:44:31+02:00
Dziecko, którego rodzice mają kolor oczu np. brązowy i sa heterozygotami mogą mieć oczy brązowe tak jak rodzice (75% szans) ale mogą mieć oczy w kolorze np. niebieskim (na co jest 25% szans). Obrazuje to poniższa krzyżówka:

A-kolor brązowy
a-kolor niebieski

Rodzice:
matka: Aa (bo heterozygotyczni)
ojciec: Aa (bo heterozygotyczni)

Po skrzyżowaniu genów mamy:



Matka: A i a
Ojciec: A i a
Czyli możliwości: AA, Aa, Aa, aa

Dużą literą oznaczamy zawsze cechę dominującą, małą cechę recesywna.
Jeśli mamy dwie różne litery wtedy cechę warunkuje ta duża.

AA- heterozygota
Aa-homozygota


A i kolor niebieski jest warunkowany przez gen recesywny co oznacza, ze jest tylko 1/4 szans że dziecko pochodzące od rodziców heterozygotycznych będzie mieć taki kolor oczu.

Miałam 6 z genetyki
2 5 2