Odpowiedzi

2010-04-09T16:01:24+02:00
0,02x = 0,06(x-10)
0,02x = 0,06x - 0,6
0,02x - 0,06x = -0,6
-0,04x = -0,6 //*100
-4x = -60 //* (-1)
4x = 60 // podzielic na 4
x = 15

Odp.: Było 15 kg solanki.
4 5 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:01:27+02:00
Cp₁ = 2%
Cp₂ = 6%
mr₁ = x
mr₂ = x-10

2 = ms/x * 100
6 = ms/(x-10) * 100

100ms = 2x
100ms = 6(x-10)

2x = 6(x-10)
2x = 6x - 60
60 = 4x
x = 15g
4 5 4