Pomocy :)) Na teraz :)

Weź dowolną liczbę,dodaj do niej 2,otrzymaną sumę pomnóż przez 3,od otrzymanego iloczynu odejmij liczbę trzy razy większą od tej,którą wziąłeś na początku.Jaki wynik otrzymałeś? Czy taki sam wynik otrzymasz dla każdej liczby?

2

Odpowiedzi

2010-04-09T19:30:05+02:00
X-pomyślana liczba

(x+2)*3-3x=3x+6-3x=6
zawsze będzie wynik 6
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:06:14+02:00
X- wymyślona liczba

3(x + 2) - 3x = 3x + 6 - 3x = 6

Odp. X może być dowolną liczbą.

np

3(5 + 2) - 3 x 5 = 15 + 6 - 15 = 6
3(19 + 2) - 3 x 19 = 57 + 6 - 57 = 6

3x zawsze skróci się z -3x, dlatego pod x może być dowolna liczba.

3 3 3