Hej potrzebuje pomocy;/;/!!! DAM NAJ... jeśli pomożecie,bardzo proszę to ważne i pilne!!!;/;/
Naprawdę dam NAJ,ale pomóżcie!!!
OTO ZADANIE;

Kula o promieniu 10cm i prostopadłościan,którego jedna ze ścian ma wymiary 8cm i 12,5cm maja taką samą objętość.
Oblicz ile razy pole powierzchni prostopadłościanu jest większe od pola powierzchni kuli. W obliczeniach przyjmij,że TT=3.
Wynik zaokrąglij do części dziesiątych.
Pk=4TTr2(kwadrat)
Vk=4/3TTr3(do trzeciej)

PS.Bardzo Proszę o Pomoc...To bardzo ważne.Proszę o szybką odpowiedź...DAM NAJJJ...

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:03:38+02:00
Daj naj.. proszę
wszystko masz w załączniku
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T16:28:29+02:00
R-promień kuli
r=10cm
π=3
(podałe(a) s złe wzory jest tam do sześcianu i do kwadratu
Vk=4/3×π×10³=4000cm²
a=nieznany wymiar prostopadłościanu
Vp=8×12,5×a
Vp=Vk
100a=4000
a=40cm
Teraz obliczamy powierzchnię
Pk=4×π×r²=1200cm²
(Pole prostopadłościanu to 3 razy po 2 ścianki takiej samej wielkości)
Pp=2×8×12,5+2×8×40+2×12,5×40=200+640+1000=1840cm²
Obliczamy stosunek Pp do Pk
1840/1200=1,5
Pole powierzchni tego prostopadłościanu wynosi ok. 1,5 pola powierzchni kuli