Na okręgu o promieniu 2 cm opisano trójkąt prostokątny jedna z jego przyprostokątnych ma długość 12 cm. Oblicz jego pole.

Jak by się dało załączyć rysunek byłoby super :):):**

W załączniku znajduje sie moj rysunek :)
Z gory dziekuje :**

2

Odpowiedzi

2010-04-09T16:19:11+02:00
Te wzory obok rysunku nie potrzebne.

jedna przyprostokątna ma 12 (10+2)
druga 2+ x
przeciwprostokątna 10+x

z tw. pitagorasa

(x+2)² + 12²= (x+10)²

x²+4x+4+144= x²+20x+100 |x²sie skróci

16x=48
x=3

P=1/2* 12*(2+x) = 6* (2+3)= 30


5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:28:13+02:00
R=2cm
b=x+r=12
OBL S
S=xr+yr+r²
x+r=12
x+2=12
x=10
Z tw Pitagorasa
(x+y)²=(x+r)²+(y+r)²
x²+2xy+y²=x²+2xr+r²+y²+2yr+r²
2xy=2r(x+y+r)
xy=r(x+y+r)
10y=20+2y+4
8y=24
y=3
podstawiam do pole
S=xr+yr+r²=20+6+4=30

ODP s=30

SPR

a=y+r=5
b=x+r=12
S=1/2*5*12=30

pozdrawiam

Hans




5 1 5