Odpowiedzi

2010-04-09T16:11:38+02:00
Urodził się 1 marca 1445 w Florencji w dzielnicy Santa Mania Novella. Włoski malarz. Pochodził ze szkoły florenckiej,tworzył w okresie odrodzenia. Jego ojciec miał na imię Mariano di Vanni Filipepi. Miał również trzech braci:Giovanni,Antonio,Simone.
W 1470 roku w wieku 25 lat otworzył własną szkołę malarską. Większość czasu spędzał w rodzinnej Florencji.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:23:22+02:00
Sandro Botticelli wł. Alekssandro di Mariano Filipepi. Urodzony 1 marca 1445 we Florencji w dzielnicy Santa Maria Novella. Zmarł 17 maja 1510 we Florencji. Był to włoski malarz szkoły florenckiej, który tworzył we wczesnym oraz dojrzałym okresie odrodzenia. W wieku 25 lat otworzył własną pracownię, w której realizował zamówienia bogatych rodzin florenckich - głównie rodu Medicich, zaś od 1472 znajdował się na liście w gildii św. Łukasza jako samodzielny malarz. Jego uczniami byli wówczas m.in. Filippino Lippi syn mistrza, u którego uczył się Botticelli.
Większość życia spędził w rodzinnej Florencji, odbył nieliczne podróże, m.in. do Rzymu, Pizy, oraz prawdopodobnie do Mugello. Bardzo szybko znalazł mecenasów, rodzinę spokrewnioną z Medyceuszami. W tym domu malował aż do śmierci. W późniejszym okresie malarz uległ ascetycznej ideologii głoszonej przez Savonarolę, która istotnie wpłynęła na styl jego malarstwa.
DZIEŁA ARTYSTY:
MITOLOGICZNE:
Pallas Atena i centaur
La primavera (Wiosna)
Narodziny Wenus
Wenus i Mars
Oszczerstwo
RELIGIJNE:
Alegoria siły
Madonna del Roseto
Św. Sebastian
Pokłon Trzech Króli
Odkrycie ciała Holofernesa
Powracająca Judyta
Młodość Mojżesza
Uśmierzenie przez Mojżesza i Aarona rebelii Korego, Datana i Abirona
Kuszenie Chrystusa
Madonna del Magnificat
Madonna z Dzieciątkiem, św. Janem Chrzcicielem i Aniołem
Madonna z owocem granatu
Koronacja Marii
Zwiastowanie
Madonna na tronie z aniołami i świętymi
Madonna z Dzieciątkiem
Św. Augustyn w celi
Derelitta (Opuszczona)
Opłakiwanie Chrystusa
Madonna z Dzieciątkiem i ośmioma aniołami
Mistyczne Narodzenie
PORTRETY:
Portret Simonetty Vespucci
Portret Giuliano de' Medici
Portret nieznajomego z medalem
Portret młodzieńca
Portret młodego mężczyzny
Portret młodej kobiety
Myślę, że pomogłam. Pozdrawiam:-)
(źródło informacjii: encyklopedia powszechna PWN)
2 2 2