Odpowiedzi

2010-04-09T16:14:29+02:00
Nigdy nie należy udawać się na samotną wędrówkę.
Towarzystwo na wycieczkach nie powinno być przypadkowe. Uczestnicy muszą mieć podobne możliwości, siłę i kondycję. Należy dostosować swoje tempo do najsłabszego uczestnika.
Pod żadnym pozorem nie wolno nikogo pozostawiać samego.

. Jeśli zdarzy się wypadek i trzeba pójść po pomoc, przy poszkodowanym powinien ktoś pozostać.
Przy poszkodowanym powinien pozostać uczestnik wycieczki lub napotkani na szlaku turyści.



. Wszystkie rzeczy należy nosić w plecaku.
W czasie wędrówki, szczególnie na szlakach wysokogórskich obie ręce muszą być wolne, aby móc się podtrzymać lub złapać równowagę.



. Zawsze miej ze sobą przeciwdeszczowe okrycie, czapę oraz rękawiczki.
Pogoda w górach, zwłaszcza w Tatrach, potrafi się nagle diametralnie zmienić. Bądź na to przygotowany.

. Nie zbaczaj z wyznaczonych szlaków turystycznych
Pozorne skróty bywają o wiele dłuższe, a często kończą się kłopotami i interwencją GOPR.

. Kolory jakimi oznaczone są szlaki, nie odzwierciedlają stopnia trudności.
Przed wyjściem zapoznaj się z opisami tras w przewodnikach turystycznych oraz z przestudiuj trasę na mapie turystycznej.

. Jeśli brak ci doświadczenia, nie podejmuj trudnych wycieczek.
Nawet najlepsza kondycja nie zastąpi umiejętności poruszania się w górach.



. Staraj się dojść na miejsce przed zmrokiem.
Błądzenie po ciemku bywa bardzo niebezpieczne.

. Kto pyta nie błądzi
Przed wyruszeniem na trasę pytaj o warunki na danym szlaku obsługę schronisk, dyżurujących członków GOPR lub ludności miejscowej.

. Przedstawionych zasad należy rygorystycznie przestrzegać, szczególnie w Tatrach.
Góry potrafią być śmiertelnie groźne - szczególnie Tatry. Powinny się kojarzyć z miłymi wspomnieniami, a nie nocnymi majakom o tragicznych chwilach.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:14:50+02:00
Dekalog Turysty

1.Szanuj przyrodę, nie hałasuj. Dbaj o czystość i porządek. Usuwając śmieci dajesz dowód swej kultury.

2. Turysta twój przyjaciel – służ mu radą i pomocą.

3. Przeczytaj o tym co masz zwiedzić – zwiedź to o czym czytałeś.

4. Zostaw miejsce pobytu w takim stanie , w jakim chciałbyś je zastać.

5. Unikaj alkoholu i innych środków odurzających.

6. Zachowaj ostrożność twoja lekkomyślność zagraża tobie i innym.

7. Turysta wszędzie gościem – pozostawiaj po sobie dobre wspomnienia.

8. Nie bądź obojętny wobec niewłaściwego zachowania innych.

9. Wyruszając w drogę dobrze się przygotuj.

10 . Dobry humor pomaga turyście w każdej sytuacji – uśmiechnij się.