Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T16:41:41+02:00
Insekty to brudne zwierzeta czy coś
2010-04-09T16:42:36+02:00
Biedronka siedzi na liściu .
Komar siedzi Ci na ręce.
Mucha lata wokół mojej kromki.
2010-04-09T16:42:49+02:00
Insekty inaczej zwane owadami, są gromadą stawonogów.

Insekty to zwierzęta wszystkich środowisk lądowych, wtórnie przystosowały się też do środowiska wodnego.

Insekty były pierwszymi zwierzętami, które posiadły umiejętność aktywnego lotu.

Rozmiary ciała insektów wahają się od 0,25 mm do ponad 350 mm.

Insekty mają olbrzymie znaczenie dla ekosystemów, są wśród nich też szkodniki (z ludzkiego punktu widzenia), organizmy pasożytnicze i komensale.

Dużą grupę stanowią insekty przenoszące choroby pasożytnicze, bakteryjne i wirusowe.

Nauka zajmująca się insektami to entomologia.