Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dójką 4-letnich synów,okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ile dzieci przyszło do teatru

3

Odpowiedzi

2010-04-09T17:31:46+02:00
{m-2=3(d-1)
{d+m=123

{m-2=3d-3
{d+m=123

{m-3d=-3+2 /*(-1)
{m+d=123

{-m+3d=1
{m+d=123
+------------
4d=124 /:4
d=31
m+31=123
m=123-31
{m=92
{d=31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T17:35:43+02:00
D - dorośli
m - dzieci
d+m=123

d-1 - dorośli później
m-2 - dzieci później
3(d-1)=m-2

{d+m=123
{3d-3=m-2

d+m=123
3d-m=1

4d=124 | :4
d=31
123-31=92

Odp. Było 31 dorosłych i 92 dzieci.
2010-04-09T17:35:54+02:00
D+m=123
3(d-1)=m-2

d=123-m
3d-3=m-2
3(123-m)-3=m-2
369-3m-3=m-2
-4m=-2-369+3
-4m=-368
m=92
d=123-m= 123-92=31