Na świecie najbardziej popularne są skale temperatur: Celsjusza i Fahrenheita.
Aby zamienić temp. wyrażoną w stopniach Celsjusza na temp. wyrażoną w stopniach fahrenheita należy pomnożyć liczbę stopni Celsjusza przez 1,8 i dodać 32.
a) napisz wzór pozwalający
*zamienić stopnie Celsjusza na fahrenheita
*zamienić stopnie Fahr.. na Celsj..
b)Wyraź temp. wrzenia wody w stopniach fahren...

Szczególnie zależy mi na odpowiedzi b)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T17:45:06+02:00
C-celsjusz F-fahrenheit
a) C*1,8+32
F-32/1,8
b) temp wrzenia wody to 100C
100*1,8+32=212F
2010-04-09T17:45:33+02:00
Próbuję...

a)
-x-stopnie Celsjusza
1,8x+32
-y-stopnie Fah...
y/1,8-32

b)100-temp.wrzenia wody w Cel...
1,8*100+32=212 stopni Fah...

chyba jakoś tak...Mam nadzieję ,że pomogłam...:P