Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:06:33+01:00
Der; die ; das; die to rodzajniki które w języku niemieckim stawia się przed rzeczownikami
der - rodzaj męski (ten) np der Computer
die - rodzaj żeński (ta) np die Gitarre
das - rodzaj nijaki (to) np das Telefon
die - liczba mnoge (te) np die Katzen

ein; eine; ein stawiamy przed rzeczownikiem o którym mówimy pierwszy raz
ein - rodzaj męski i nijaki
eine - rodzaj żeński
w liczbie mnogiej nie występuje
55 4 55
2009-11-03T16:17:37+01:00
Tych rodzajników:
Der
Die
Das
Die - l.mng
używa się przy rzeczownikach. Każdy żeczownik ma swój rodzaj, np. żeński (nie zawsze rodzajniki niemieckie są takie same jak polskie). Nie ma na to innego sposobu jak przy nauce słówek od razu nauczenia się do nich rodzajników, np.
kot - die Katze

Przy członkach rodziny używa się rodzajników przy mężczyznach der, a przy kobietach die. Tylko to jest jedna taka regułka.

Popwodzenia, ja też miałam z tym problem, ale szybko się tego nauczysz ;)
25 3 25