Otóż w poniedziałek mam konkurs. Postanowiłam moją inscenizację zrobić na śmiesznie. Wcielam się w rolę czerwonego kapturka, którym będzie 2 żona Kazimierza Wielkiego - Adelajda. Chodzi o to, że potrzebuję wierszyk w którym mają się znaleźć najważniejsze zasługi Kazimierza:
;Pokój z Krzyżakami (1343) i Czechami; jego narodziny- 1310; śmierć- 1370; Założenie Akademii Krakowskiej; 1364; to, że miał 4 żony; był ostatnim synem Władysława Łokietka i założył wiele miast, wsi oraz wiele miast otrzymało mury obronne.
Niekoniecznie musicie wybrać wszystkie z tych zasług, ale bynajmniej żadnych nie dodawajcie- tylko te co wymieniłam.
Z góry dziękuję za pomoc ;*

2

Odpowiedzi

2010-04-09T19:41:41+02:00
Z Bożej łaski król Polski,
Wielki władca,
Pan możny.
Unormował stosunki z Zakonem Krzyżackim,
i dzięki temu zapobiegł wojny.
Z Czechami też pokój zawarł,
I lud wdzięczność mu za to zadał.
Ostatni z piastów na tronie kraju,
Ambitny człowiek, wiele miast zbudował i czterokrotnie żonaty pozostał.
Ufundował Akademie krakowska i co najważniejsze:
Zastał Polskę drewnianą a zostawił murowaną.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:45:44+02:00
W 1343 podpisał pokój z Czechami,
a także z niebezpiecznymi Krzyżakami.
Matka w 1310 wrodziła TEGO syna swego
lecz w 1370 poznał kres życia złego
na ślubnym kobiercu cztery stawał
i wiele, nowych miast z wioskami zakładał
Ale najważniejsze to to że był ostatnim synem Lokietka.
Czy już wiecie o kim jest ta zagadka

licze na naj