Co to jest zawracanie? tylko proszę długo lub średnio.
Jakie są rodzaje skrzyżowań?
Jakie są zasady pierwszeństwa przez skrzyżowanie?
Kto kieruje ruchem? tylko proszę od 7 osób albo i więcej.

proszę o rozwiązanie wszystkich pytań bo inaczej zgłaszam spam i jestem bardzo wdzięczna. Daję naj

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T17:59:28+02:00
Można zawracać wszędzie, zawczasu sygnalizując manewr, w odpowiednich warunkach i po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa, ani nawet jego utrudnienia innym uczestnikom ruchu, poza miejscami, gdzie jest to zabronione, czyli:
1) w tunelu
2) na moście
3) wiadukcie
4) autostradzie
5) drodze ekspresowej, z wyjątkiem miejsc do tego przeznaczonych
6) drodze jednokierunkowej
7) przy znakach:

a) - zakaz zawracania - do skrzyżowania włącznie, można jednak skręcić w lewo

b) - zakaz skrętu w lewo - jedynie na najbliższym skrzyżowaniu, do skrzyżowania można skręcić w lewo i zawrócić, np. wjeżdżając do bramy/domu/posesji itd.

c) linii ciągłej

d) - syganizacji kierunkowej S3, chyba że jest to sygnalizacja kierunkowa dla zawracania ze strzałką zawracania - wtedy można naturalnie zawracać

e) - C5 - nakaz jazdy prosto

f) - nakaz jazdy w lewo (przed znakiem)

g) - nakaz jazdy w lewo (za znakiem)

h) - nakaz jazdy w prawo (przed znakiem)

i) - nakaz jazdy w prawo (za znakiem)

j) - C-6 - nakaz jazdy prosto lub skrętu w prawo (za znakiem)

k) - C-7 - nakaz jazdy prosto lub skrętu w lewo (za znakiem)

l) - C-8 - nakaz skrętu w lewo lub w prawo (za znakiem)


Znak B-23 (zakaz zawracania):
- może być anulowany przed skrzyżowaniem przez znak (B-24 koniec zakazu zawracania) oraz (B-42 koniec zakazów)
- pod ww. znakiem może znajdować się znak uzupełniający F-7 pokazujący sposób, w jaki należy zawrócić (np. skręcić w prawo i trzy razy w lewo) w związku z tym zakazem.
- w razie potrzeby uprzedzenia kierujących, że zakaz wyrażony tym znakiem obowiązuje na dłuższym odcinku drogi, pod znakiem umieszczona jest tabliczka T-20 określająca tę odległość.

Wystarczy????
4 2 4
2010-04-09T19:01:59+02:00
Zawracanie jest to obrócenie samochodu o całe 360 stopni.. Zawracać możemy wszędzie i zawsze. Sygnalizując manewr, w odpowiednich warunkach i po upewnieniu się, że nie spowoduje to zagrożenia bezpieczeństwa innym kierowcom samochodowym.

a) - zakaz zawracania - do skrzyżowania włącznie, można jednak skręcić w lewo
b) - zakaz skrętu w lewo - jedynie na najbliższym skrzyżowaniu, do skrzyżowania można skręcić w lewo i zawrócić, np. wjeżdżając do bramy/domu/posesji itd.
c) - syganizacji kierunkowej S3, chyba że jest to sygnalizacja kierunkowa dla zawracania ze strzałką zawracania - wtedy można naturalnie zawracać
d) - C5 - nakaz jazdy prost
e) - nakaz jazdy w lewo (za znakiem)
f) - nakaz jazdy w prawo (za znakiem)



Znak B-23 :
- może być anulowany przed skrzyżowaniem
- pod ww. znakiem może znajdować się znak pokazujący w jaki sposób należy zawrócić
4 3 4