Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T18:00:46+02:00
Jak masz np. zad.
raz sumienny leśniczy
w lesie drzewa policzył
i drzewostan w tym lesie już zna.
gmina żąda procentów
więc leśniczy przejęty
liczy procent,gdzie,tylko się da.

sześćset w lesie jest sosen
-siedemdziesiąt pięć procent,
tym rachunkiem dał radę raz dwa.
ty nie jesteś leśniczym,
ale możesz obliczyć,
ile w lesie leśniczy drzew ma.

nie wiemy ile to 100% więc x
x-100%
sosen jest 600 i jest to 75%
więc
600-75%

x-100%
600-75%

liczy się na skos
x=600*100/75
x=800

Odp W lesie jest 800 drzew.

5 3 5
2010-04-09T18:07:06+02:00
Proporcje ;D

jeśli masz równanie z niewiadomą i po dwóch stronach działania są ułamki to, aby obliczyć niewiadomą mnożymy ułamki "na krzyż"

a/b=c/d
z proporcji wiemy że:
ad=bc
przykład:
(2x+3)/4=(x-10)/5
(2x+3)*5=4(x-10)
10x+15=4x-40
6x= -25
x = - 4⅙
13 4 13