Gdyby Dominika miała w swojej skarbonce o 5zł więcej niż ma,mogłaby kupić apaszkę dla swojej mamy za 17,25zł oraz plakat swojego ulubionego zespołu za 8,34zł i jeszcze zostałoby jej 75gr.
Ile złotych ma Dominika w skarbonce?

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T18:07:32+02:00

17,25zł + 8,34zł+75gr = 26,34

26,34-5zł = 21,34

Dominika w skarbonce ma 21,34 zł
9 5 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T18:07:39+02:00
X - ilość pieniędzy w skarbonce
17,25zł - cena apaszki
8,34zł - cena plakatu
0,75zł - reszta

17,25 + 8,34 + 0,75 = x + 5
26,34 - 5 = x
x = 21,34.
8 4 8
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T18:08:14+02:00
X+5=17,25+8,34+0,75
x+5=26,34
x=21,34
3 3 3