Odpowiedzi

2009-11-03T16:05:41+01:00
90' + 60' = 150 '
180' - 150' = 30'
kąt ten ma 30'
1 3 1
2009-11-03T16:06:23+01:00
Drugi kąt ma miarę 30 stopni, ponieważ jezeli trójkąt jest prostokątny to musi mieć kąt 90 stopni,a suma wszystkich kątów musi wynosić 180 stopni. Wiec 90+60+30=180
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-03T16:07:00+01:00
1 kąt-60°
2 kąt(α) -?
3 kąt (prosty) -90°
razem 180°

180°=90°+60°+α
180°-150°=α
α=30°

Odp. Drugi kąt ma miarę 30°.

1 5 1