Agnieszka i Jacek zbierali kasztany. Jacek uzbierał 3 razy więcej kasztanów niż Agnieszka. Gdyby oddał Agnieszce 15 z nich, to oboje mieliby tyle samo kasztanów. Ile kasztanów ma Agnieszka a ile Jacek ? ? ? Proszę o szybką odpowiedź!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T18:32:55+02:00
X-kasztany Agnieszki
3x-kasztany Jacka
3x-15=x+15//+15
3x=x+30//-x
2x=30//:2
x=15
3x=45
Odp: Agnieszka ma 15 kasztanów, a Jacek 45 kasztanów.
2010-04-09T18:34:54+02:00
Jacek- 3x
Agnieszka- x
3x-15=x+15
3x-x=15+15
2x=30 /:2
x=15
Jacek nazbierał 3*15=45 kasztanów,Agnieszka 15 kasztanów.