Dwa proste zadania, proszę o także rozwiązania :)

1. Pan wpłacił 12 000 zł do banku. w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Ile wyniosły odsetki od tej kwoty po roku? Ile złotych pozostanie panu na koncie, jeżeli od tej kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20% ?

2. Roztrzygnij, czy w pudełku w kształcie sześcianu o krawędzi długości 10cm, można zamknąć ołówek o długości 17 cm. Odpowiedź uzasadnij, wykonując odpowiednie obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T21:15:41+02:00
12 000 * 6% = 720zł - odsetki po roku

720*20%= 144 podatek od tej kwoty
720-144=576 - tyle zostanie po odtraceniu podatku.

Zad. 2

rozstrzygamy czy olowek zmiesci sie gdy bedzie w miejscu przekatnej szescianu.

przekatna szescianu o boku a obliczymy tak:

z pitagorasa
wysokosc do kwadratu + przekatna podstawy do kwadratu = przekatna bryly do kwadratu

a2(do kwadratu) + a pierwiastek z 2 do kwadratu = przekatna do kwadratu
a2 + 2a2(kwadrat) = przekatna do kwadratu
przekatna do kwadratu = 3a do kwadratu
przekatna = a pierwiastek z 3

jezeli w zadaniu a=10 to podstawiamy w powyzszy wzor
przekatna = 10 pierwiastek z 3
przekatna w przyblizeniu wynosi 17,321

czyli olowek 17cm sie zmiesci:)
2010-04-09T21:51:04+02:00
Dwa proste zadania, proszę o także rozwiązania :)

1. Pan wpłacił 12 000 zł do banku. w którym oprocentowanie wkładów oszczędnościowych jest równe 6% w stosunku rocznym. Ile wyniosły odsetki od tej kwoty po roku? Ile złotych pozostanie panu na koncie, jeżeli od tej kwoty odsetek zostanie odprowadzony podatek 20% ?

K=12 000 zł
p=6%
d=0,06*12 000
d=720 zł-odsetki po roku

0,2*720=144 zł-podatek

12 000 zł+720 zł-144 zł=12 576 zł- kwota na koncie po roku po odciągnięciu podatku belki
2. Roztrzygnij, czy w pudełku w kształcie sześcianu o krawędzi długości 10cm, można zamknąć ołówek o długości 17 cm. Odpowiedź uzasadnij, wykonując odpowiednie obliczenia.

a=10cm
D=a√3
D=10√3
D≈17,32>17cm
zmieści się
1 5 1