Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:52:15+01:00
A- oczy brązowe
a-oczy niebieskie

AA lub Aa-oczy brazowe
aa-oczy niebieskie

1 mozliwość
jedno z rodziców ma oczy niebieskie aa
drugie jest heterozygota i ma oczy brązowe
Aa x aa
F1: Aa, Aa, aa, aa
50% potomstwa ma oczy niebieskie

2 mozliwość
obydwoje są heterozygotami i maja brązowe oczy
Aa x Aa
F1: AA, Aa, Aa, aa
tylko 255 potomstwa ma oczy niebieskie czyli ta mozliwość odpada

3 mozliwość
obydwoje maja oczy niebieskie
aa x aa
F1:aa, aa, aa, aa
całe potomstwo ma oczy niebieskie czyli ta mozliwość odpada

4 mozliwość
jedno ma oczy brązowe i jest homozygotą
drugie ma oczy niebieskie
AA x aa
F1: Aa, Aa, Aa, Aa
całe potomstwo ma oczy brązowe czyli ta mozliwość odpada

5 mozliwośc
oboje sa homozygotami i maja oczy brązowe
AA x AA
F1: AA, AA, AA, AA
całe potomstwo ma oczy brazowe czyli ta mozliwośc odpada


Rodzice mają genotyp Aa x aa

nie wiem czy wszystkie mozliwości uwzględniłam ale chyba tak, jakby były jakieś pytanka proszę pisać!!!


2009-11-03T17:23:26+01:00