Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:03:13+02:00
Gęstość alkoholu inaczej - 790g/dm3
na 1 dm3 - 0,08g
Obliczamy z proporcji:
x - 0,08g
100%- 790,08g(790+0,08 masa całego roztworu)

x= 0,08*100\790,08=0,01% w przybliżeniu
Odp. Stężenie procentowe barwnika w tym alkoholu wynosi 0,01%

Liczee na najjj :P
3 5 3
2010-04-09T19:12:21+02:00
0,8mg=0,0008g

m=1000*0,79=790g

cp=0,0008*100/790,0008=0,08/790,0008=0,01%
1 5 1