Odpowiedzi

2009-11-03T16:09:37+01:00
Alfa- litera grecka
Neutron- cząstka atomu
Atom- cząstka materii
Proton- czastka atomu
Elektron- czastka atomu
Jądro- najwizniejsza czastka atomu
Rad- pierwiaqstek chemiczny
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-03T16:20:52+01:00
ALFA-1.atomy helu pozbawione elektronów, wykorzystywane do wywoływania reakcji jądrowych...2.promieniowanie alfa -cząstki alfa wysyłane przez jądra atomowe pierwiastków promieniotwórczych ulegających rozpadowi.

NEUTRON-elementarna cząstka elektrycznie objeta wchodząca w skład jądra atomowego...

ATOM-najważniejsza cząstka pierwiastka chemicznego zachowująca jego właściwości, składajaca się z dodatnio naładowanego jądra i krążących wokół niego ujemnie naładowanych elektronów.

PROTON-cząstka elementarna o dodatnim elementarnym ładunku elektrycznym, będąca składnikiem jądra atomowego.

ELEKTRON-TRWAŁA CZĄSTKA ELEMENTARNA O BARDZO MAŁEJ MASIE I O JEDNOSTKOWYM ŁADUNKU ELEKTRYCZNYM, JEDEN Z PODSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW ATOMU.

JĄDRO-dodatnia naładowana część atomu, w której skupiona jest prawie sałkowita jego masa.

RAD-promieniotwórczy pierwiastek chemiczny, metal stosowany w lecznictwie do zwalczania nowotworów złośliwych..

;))