Odpowiedzi

2010-04-09T19:19:04+02:00
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-04-09T19:19:15+02:00
Objetosc ostroslupa
Vo=(1/3)(Pole podstawy)(Wysokosc) = (1/3)PpH
Pp= (2a)²=4a²
H= 2a

Zatem
Vo = 4a²2a = 8a³

Szescian o krawedzi a ma objetosc Vs = a³

Aby obliczyc, jaka czesc objetosci ostroslupa stanowi obj. szesciamu tworzymy iloraz Vs/Vo:

Vs/Vo= a³/ 8a³ = 1/8
Odp. Zostala usunieta 1/8 czesc objetosci ostroslupa.
2 3 2
2010-04-09T19:22:13+02:00
V₁= Pp×H <--- objętość ostrosłupa
V₁= (2a×2a)×2a=8a³


V₂=a×a×a=a³ <---- objętość sześcianu

a³/8a³ = 1/8 <---to zapisz jako ułamki
2 3 2