POMOCY!
Oblicz pole powierzchni graniastoslupa prostego, ktora krawedz boczna ma 20 cm a podstawa jest :
b)(a juz mam zrobione) trapezem rownoramiennym o bokach 10,6,4,4
c)rombem o przekatnycg 12 i 16
d) trapezem rownoramiennym o podstawach 3 i 9 oraz wysokosci 4.
Maja byc wszystkie podpunkty ;] odp do nich : 32(15+√3)cm²=535,4 w przyblizeniu, 992, 488

Dam naj ;p
zglaszam spam jak zle ;]

3

Odpowiedzi

2010-04-09T19:26:17+02:00
Oblicz pole powierzchni graniastoslupa prostego, ktora krawedz boczna ma 20 cm a podstawa jest :
b)(a juz mam zrobione) trapezem rownoramiennym o bokach 10,6,4,4
x=(10-6)/2
x=4/2
x=2
h²+x²=4²
2²+h²=4²
h²=16-4
h²=12
h=√12
h=2√3
Pp=1/2(10+6)*2√3
Pp=16√3
Pc=2*16√3+2*4*20+10*20+6*20
Pc=32√3+160+200+120
Pc=32√3+480

c)rombem o przekatnycg 12 i 16
Pp=1/2*12*16=
Pp=6*16
Pp=96
a²=6²+8²
a²=36+64
a²=100
a=10
Pc=2*96+4*10*20
Pc=192+800
Pc=992

d) trapezem rownoramiennym o podstawach 3 i 9 oraz wysokosci 4.
Pp=1/2(9+3)*4
Pp=1/2(12)*4
Pp=24
x=(9-3)/2
x=(6)/2
x=3
3²+4²=c²
c²=9+16
c²=25
c=5
Pc=2*24+2*5*20+3*20+9*20
Pc=48+200+60+180
Pc=48+440
Pc=488

Maja byc wszystkie podpunkty ;] odp do nich : 32(15+√3)cm²=535,4 w przyblizeniu, 992, 488
2 5 2
2010-04-09T19:54:18+02:00
B) Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2(a+b)* h + 20a + 20b + 2* 20c
a = 10
b = 6
c = 4
2 do kwadratu + h2 = 4 do kwadratu
4 + h2 = 16
h2 = 16 - 4
h2 = 12
h2 = 2 pierwiastki z trzech
Pc = (10 + 6)* 2 pierwiastki z trzech + 20* 10 + 20* 6 + 2* 20* 4
Pc = 32 pierwiastki z trzech + 200 + 120 + 160
Pc = 32 pierwiastki z trzech + 480
Pc = 32(15+√3)
Pc = 480 + 32* 1,73
Pc = 535,4 cm2

c) Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2* e* f + 4a* 20
e = 16
f = 12
6 do kwadratu + 8 do kwadratu = a2
36 + 64 = a2
100 = a2
a = 10
Pc = 16* 12 + 4* 10* 20
Pc = 192 + 800
Pc = 992 cm2

d) Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2(a+b)* h + 20a + 20b + 2* 20c
a = 9
b = 3
h = 4
3 do kwadratu + 4 do kwadratu = c2
9 + 16 = c2
25 = c2
c = 5
Pc = (9 + 3)* 4 + 20* 9 + 20* 3 + 2* 20* 5
Pc = 48 + 180 + 60 + 200
Pc = 488cm2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:59:27+02:00
B)
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2(a+b)* h + 20a + 20b + 2* 20c
a = 10
b = 6
c = 4
2 do kwadratu + h2 = 4 do kwadratu
4 + h2 = 16
h2 = 16 - 4
h2 = 12
h2 = 2 pierwiastki z trzech
Pc = (10 + 6)* 2 pierwiastki z trzech + 20* 10 + 20* 6 + 2* 20* 4
Pc = 32 pierwiastki z trzech + 200 + 120 + 160
Pc = 32 pierwiastki z trzech + 480
Pc = 32(15+√3)
Pc = 480 + 32* 1,73
Pc = 535,4 cm2

c)
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2* e* f + 4a* 20
e = 16
f = 12
6 do kwadratu + 8 do kwadratu = a2
36 + 64 = a2
100 = a2
a = 10
Pc = 16* 12 + 4* 10* 20
Pc = 192 + 800
Pc = 992 cm2

d)
Pc = 2Pp + Pb
Pc = 2* 1/2(a+b)* h + 20a + 20b + 2* 20c
a = 9
b = 3
h = 4
3 do kwadratu + 4 do kwadratu = c2
9 + 16 = c2
25 = c2
c = 5
Pc = (9 + 3)* 4 + 20* 9 + 20* 3 + 2* 20* 5
Pc = 48 + 180 + 60 + 200
Pc = 488cm2

Mam nadzieje że pomogłam :)