Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:27:16+02:00
Jama ustna:
Enzymy i substraty:
- Amylaza ślinowa - cukier (skrobia)


Żołądek:
Enzymy i substraty:
- Podpuszczka - białko
- Pepsyna - białko


Jelito cienkie(trzustka):
Enzymy i substraty:
- Amylaza - cukier
- Maltaza - cukier
- Lipaza - tłuszcze
- Trypsyna - białka
- Nukleaza - kwasy nukleinowe

POZDRAWIAM...:)
liczę na naj..;)
4 3 4
2010-04-09T19:31:34+02:00
A)
substraty, enzymy;
- Amylaza ślinowa - cukier
b)
substraty, enzymy;
- Pepsyna - białko
- Podpuszczka - białko
c)
substraty, enzymy;
- Lipaza - tłuszcze
- Amylaza - cukier
- Nukleaza - kwasy nukleinowe
- Maltaza - cukier
- Trypsyna - białka
2 3 2
2010-04-09T19:31:53+02:00
Wypisz jakie są: enzymy, substraty reakcji trawienia, produkty reakcji trawienia w:
a) jamie ustnej enzym amylaza w ślinie rozkłada skrobię (wielocukier) do maltozy (dwucukier)
b) żołądku
* lipazy (rozkład tłuszczów)
* pepsyna (rozkład białka)
* podpuszczka u dzieci do 3 roku życia (ścinanie kazeiny białka mleka)
c) jelicie cienkim (maltaza, peptydaza)
2 3 2