Witam Pilnie potrzebuje nazw zwyczajowych Wodorotlenków i Tlenków

Wodorotlenki :
wodorotlenek sodu
wodorotlenek potasu
wodorotlenek wapnia
wodorotlenek magnezu
wodorotlenek miedzi (II)
wodorotlenek glinu
wodorotlenek cynku
wodorotlenek żelaza (II)
wodorotlenek żelaza (III)
wodorotlenek baru

Tlenki :

tlenek azotu (i)
tlenek azotu (II)
tlenek chromu (II)
tlenek chromu (III)
tlenek siarki (IV)
tlenek siarki (VI)
tlenek żelaza (II)
tlenek żelaza (III)
tlenek glinu
tlenek chloru (VII)
tlenek fosforu (V)

2

Odpowiedzi

2010-04-09T19:31:42+02:00
NaOH
KOH
CaOH
MgOH
Cu(OH)2
AlOH
ZnOH
Fe(OH)3
BaOH

Tlenki:
NO
NO2
CrO2
CrO3
SO2
SO4
FeO albo FeO2
FeO3
AlO2
ClO4
NO5

Nie jestem pewna czy jest dobrze ale moze to ci pomoze :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T20:00:06+02:00
Wodorotlenki :
wodorotlenek sodu - zasada sodowa,soda kaustyczna,soda żrąca
wodorotlenek potasu - potaż żrący, potaż kaustyczny
wodorotlenek wapnia - wapno gaszone
wodorotlenek magnezu - brucyt
wodorotlenek glinu
wodorotlenek cynku
wodorotlenek żelaza (II)
wodorotlenek żelaza (III)
wodorotlenek baru - batyta

Tlenki :

tlenek azotu (i) - tlenek diazotu, podtlenek azotu, gaz rozweselający
tlenek azotu (II)
tlenek chromu (II)
tlenek chromu (III) - tlenek chromowy, zieleń chromowa
tlenek siarki (IV) - ditlenek siarki, dawniej dwutlenek siarki
tlenek siarki (VI) - tritlenek siarki, trójtlenek siarki
tlenek żelaza (II) - diżelaza(III), tetratlenektriżelaza
tlenek żelaza (III) -tlenek żelaza czerwony
tlenek glinu - tritlenek diglinu, trójtlenek dwuglinu
tlenek chloru (VII) - heptatlenek dichloru, siedmiotlenek dwuchloru
tlenek fosforu (V) - dekatlenek tetrafosforu, dziesięciotlenek czterofosforu

Więcej nic nie wymyśle. Mam nadzieje, że to się na coś przyda.