Odpowiedzi

2010-04-09T19:21:46+02:00
Cp1=30%
dodano= 20 kg wody
Cp2=20%

x/y = 0,3
x/ y + 20 = 0,2

więc
x= 0,3y

0,3y/ y+20= 0,2
0,3y= 0,2y + 4
3y= 2y + 40
y= 40 kg

y=40 to masa.r-r na początku

więc
m.subst.roz./ 40= 0,3
m.subst.roz.= 12 kg
ale ta masa subst roz nie jest potrzebna;). Obliczylam tylko tak.

Czyli całość ostatecznego syropu= 40kg rozwór + dolana woda 20kg= 60 kg

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:57:17+02:00
Sposób 1:
x*30%+20*0%=20%*(x+20)
x*0,3+20*0,0=0,2*(x+20)
0,3x+0=0,20x+4
0,3x-0,2x=4
0,1x=4 /*10
x=40

40+20=60
odp.otrzymany syrop wazy 60 kg.

sposób 2:
(x-20)*30%+20*0%=20%*x
0,3x-6+0=0,2x
0,3x-0,2x=6
0,1x=6 /*10
x=60

odp.otrzymany syrop wazy 60 kg.

sposób 3:
x*30%+20*0%=20%*(x+20)
0,3x+0=0,2x+4 /*10
3x=2x+40
3x-2x=40
1x=40

40+20=60
odp.otrzymany syrop wazy 60 kg.

sposób 4:
(x-20)*30%+20*0%=x*20%
0,3x-6+0=0,2x /*10
3x-60=2x
3x-2x=60
x=60

odp.otrzymany syrop wazy 60 kg.





jakbys miala jakies problemy z stezeniami procentowymi, to daj mi znac, bo ja to mialam przed swietami, ok?
sorry ze tak malo sposobow ale niestety tylko tyle mi sie udalo wymyslic na poczekaniu.
trzymaj sie z matma, niepuszczaj i nietylko z matma! :):D