Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:22:39+02:00
X - ilość solanki 5%
0,05x - ilość soli w solance 5%
x-10 - ilość otrzymanej solanki 6%
0,06*(x-10) - ilość soli w otrzymanej solanki 6%

0,05x=0,06*(x-10)
0,05x=0,06x-0,6
0,05x-0,06x=-0,6
-0,01x=-0,6
x=60

odp: Na początku było 60kg solanki
1 5 1
2010-04-09T19:30:48+02:00
5% - 10 kg
6% - x


6% × 10kg
x= ----------------
5%


60kg
x= ...............
5


x= 12kg