Odpowiedzi

2010-04-09T19:29:10+02:00
V= 40×(3,14×14²)
V=24617,6cm³=24,6176dm³≈25 l
2010-04-09T19:29:51+02:00
D = 28cm = 2,8dm
r = 14cm = 1,4dm
H = 40cm = 4dm

zamieniłam na decymetry, ponieważ potem łatwiej będzie na litry
V = πr² × H
V = π (1,4dm)² x 4dm
V = π × 7,84dm³
V = 3,14 × 7,84dm³
V ≈ 25dm³

1l = 1dm³
25dm³ = 25l

Odp.: Kosz ma pojemność 25l.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:30:29+02:00
Kosz na smieci ma ksztalt walca o sr. 28cm i h 40cm .Oblicz ,jaka pojemnosc ma ten kosz . pi 3,14 . Wynik zaokraglij do 1 litra.

2r=28
r= 14cm --> 1,4 dm
h=40 cm ----> 4 dm

V= π r² h
V= 3,14 * 1,4² * 4
v= 3,14 *1, 96 *4
v= 24,61 dm ³≈ 25 dm ³

1 dm ³ ---> 1 litr
25 dm³ ---. 25 l