Siedziały wróble na strachu na wróble. Początkowo na lewym ramieniu siedziało 2 razy więcej wróbli niż na prawym. Potem cztery wróble przeniosły się z lewego ramienia na prawe i wówczas po obu stronach było tyle samo wróbli. Ile wróbli siedziało na strachu na wróble ?

2

Odpowiedzi

2010-04-09T19:34:17+02:00
Na prowym były 4 wróble na lewem 8
Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-09T19:35:26+02:00
2x-4=x+4/+4
2x=x+8/-x
x=8

8+16=24
Odp siedziało tam 24 wróble